Tilausehdot
Tilaus-, peruutus- ja maksuehdot Syömishäiriökeskus ry:n verkkokauppaan.
Vastaanottokäynnit ja muut hoitoon liittyvät palvelut
1. Asiakkaan tulee etukäteen sopia vastaanottokäynti elinkeinonharjoittajan työntekijän kanssa, minkä jälkeen asiakas suorittaa maksun verkkokaupassa. Verkkokaupassa suoritetaan asiakkaan ja työntekijän välillä etukäteen sovitun vastaanottokäynnin tai muun palvelun, kuten lausunnon kirjoittamisen tai äänimaljahoidon, maksu.
2. Jos verkkokaupan asiakkaalla ei ole voimassa olevaa asiakassuhdetta Syömishäiriökeskukseen, tulee hänen olla yhteydessä Syömishäiriökeskukseen sopiakseen hoidon aloituksesta ja varatakseen vastaanottoajan. Yhteydenotot palvelevaan puhelimeen 040 4115481.
3. Asiakas ei voi ostaa vastaanottokäyntiä tai hoitoon liittyviä palveluita verkkokaupassa varaamatta aikaa etukäteen.
4. Jos asiakas maksaa vastaanottokäynnin tai hoitoon liittyvän palvelun verkkokaupassa sopimatta aikaa etukäteen Syömishäiriökeskuksen kanssa, toimii hän sopimusehtojen vastaisesti. Silloin Syömishäiriökeskus ei ole velvoitettu toteuttamaan vastaanottoa tai palvelua eikä palauttamaan maksua asiakkaalle.
5. Verkkokaupassa valitaan ensin hoito-, terapia- tai palvelutuote, johon varaus kohdistuu. Sen jälkeen toimitaan kussakin tuotteessa olevien jatko-ohjeiden mukaan.
6. Verkkokaupassa voi maksaa useamman etukäteen sovitun vastaanottoajan tai palvelun maksut yhdellä kertaa.
7. Hinnasto Syömishäiriökeskuksen eri palveluista löytyy TÄÄLTÄ.
8. Hinnat voivat muuttua. Hinnaston muuttumisesta tiedotetaan asiakkaita. Verkkokaupassa oleva hinnasto on ostohetkellä ajan tasainen ja asiakkaan tulee hyväksyä hinnaston mukainen maksuvelvoite.
9. Verkkokaupassa maksetusta käynnistä tai palvelusta tulee asiakkaan sähköpostiin kuitti. Työntekijä tarkistaa ennen sovittua vastaanottoa, että asiakas on maksanut käynnin. Asiakkaan tulee varautua esittämään maksukuitti vastaanotolla.
10. Jos varattua aikaa ei ole maksettu ennen vastaanottokäyntiä, tulee maksu suorittaa verkkokaupassa viimeistään vastaanottokäynnin lopuksi.
11. Muista maksutavoista on sovittava erikseen oman työntekijän kanssa. Postitse lähetettävästä laskusta veloitetaan 5 € suuruinen laskutuslisä.
12. Varattua vastaanottoaikaa voi siirtää saman viikon sisällä, jos hoitavalla henkilöllä on tarjota vaihtoehtoinen aika. Jos siirto ei onnistu saman viikon sisään, peritään peruuntuneesta ajasta normaali käyntimaksu, joko niin, että asiakas maksaa sen verkkokaupassa tai asiakasta laskutetaan jälkikäteen, jolloin postitse lähetettävästä laskusta peritään 5 € suuruinen laskutuslisä. Jos asiakas on maksanut varatun ajan verkkokaupassa, mutta peruu sen muusta, kuin äkillisestä sairastumisesta johtuen (kts.yst. kohta 13) eikä työntekijä pysty tarjoamaan vaihtoehtoista aikaa samalle viikolle, ei maksua hyvitetä asiakkaalle. Jos ajan siirto saman viikon sisällä onnistuu, hoitava henkilö voi siirtää verkkokaupassa tehdyn maksun uuteen ajankohtaan.
Psykiatrin, psykoterapeutin, fysioterapeutin ja ravitsemusterapeutin ajanvarausten veloitukseton peruutus edellisenä arkipäivänä klo 12 mennessä (puhelinnumero 040 411 5481).
13. Jos aika peruuntuu asiakkaan äkillisestä sairastumisesta johtuen ja asiakkaalla on esittää sairastumisestaan asianmukainen sairauslomatodistus, peruuntuneesta ajasta ei mene maksua. Verkkokaupassa tehty maksu hyvitetään asiakkaalle tai työntekijä siirtää sen seuraavaan ajankohtaan.
14. Jos verkkokaupassa maksettu käynti peruuntuu työntekijän poissaolosta johtuen, voidaan maksu peruuntuneesta ajasta joko hyvittää asiakkaalle tai työntekijä voi siirtää sen toiseen ajankohtaan.
15. Mikäli vastaanottoaika toteutetaan etäyhteyden välityksellä, mutta valitussa etäyhteydessä ilmenee vastaanoton toteutumista haittavia teknisiä ongelmia, voidaan maksu palauttaa asiakkaalle tai siirtää toiseen ajankohtaan, ellei vastaanottoa saada toisin toteutettua valittuna ajankohtana.
16. Asiakas hyväksyy sopimusehdot ja maksuvelvoitteen jokaisen ostotapahtuman yhteydessä erikseen ja näin olleen sopimus on voimassa siihen saakka, kunnes maksu/maskut on suoritettu ja maksettu vastaanottokäynti/käynnit on toteutettu tai peruuntunut vastaanotto on hyvitetty asiakkalle edellä mainittujen ehtojen mukaisesti. Toisin sanoen, suoritettua vastaanottokäyntiä ei voi jälkeenpäin perua tai vaatia hyvitystä maksusta.
17. Tätä sopimusta koskevat riita-asiat käsitellään viimesijaisesti toimivaltaisessa yleisessä tuomioistuimessa. Halutessaan kuluttaja-asiakas voi saattaa syntyneen erimielisyyden myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Tästä mahdollisuudesta lisää osoitteessa: www.kuluttajariita.fi/fi/index/ostajalle_1.html
Verkkokurssit
- Asiakas voi ostaa verkkokaupasta haluamansa verkkokurssin haluamalleen ajankohdalle. Kurssit alkavat aina kuukauden 1.päivänä poislukien heinäkuu.
- Maksun jälkeen asiakas saa sähköpostiinsa kuitin ostosta. Linkki verkkokurssille lähetetään asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen kurssin alkamispäivänä.
- Asiakas saa kurssitiedotteessa ilmoitetuksi ajaksi pääsyn kurssialustalle, jonka teknisestä toteutuksesta vastaa Howspace oy.
- Syömishäiriökeskus ry ei ole velvollinen jatkamaan osallistujan osallistumisaikaa, vaikka kurssille osallistuja ei olisi kerennyt käymään kaikkia kurssin materiaaleja läpi normaalin osallistumisajan puitteissa.
- Asiakas voi peruuttaa verkkokurssin 14 vuorokauden kuluessa ostohetkestä, mikäli ei ole kirjautunut sisään verkkokurssille. Silloin maksu hyvitetään asiakkaalle. Peruutuksesta on ilmoitettava sähköpostitse osoitteeseen koulutus(at)syomishairiokeskus.fi. Kirjauduttuaan sisään verkkokurssille, jolloin sisällön toimittaminen on alkanut, asiakas ei voi enää tehdä peruutusta.
- Yksittäiset verkkokurssit ostetaan aina verkkokaupasta. Verkkokursseja voidaan myydä myös ryhmäpakettina isommille osallistujamäärille. Ryhmäpaketit voidaan laskuttaa suoraan organisaatioilta. Isompien ryhmien ilmoittautumiset tehdään sähköpostitse osoitteeseen koulutus(at)syomishairiokeskus.fi. Tiedustelut numerosta 0404115481 (palveleva puhelin).
- Kurssialustalla olevista teknisistä ongelmista tulee ilmoittaa välittömästi koulutus(at)syomishairiokeskus.fi osoitteeseen. Syömishäiriökeskus ry pyrkii korjaamaan ongelmat mahdollisimman nopeasti alustan tarjoajan (Howspace oy) kanssa.
- Tätä sopimusta koskevat riita-asiat käsitellään viimesijaisesti toimivaltaisessa yleisessä tuomioistuimessa. Halutessaan kuluttaja-asiakas voi saattaa syntyneen erimielisyyden myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Tästä mahdollisuudesta lisää osoitteessa: www.kuluttajariita.fi/fi/index/ostajalle_1.html
Toimitusehdot
Syömishäiriökeskus ry 1471728-0 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Verkkokaupan yhteystiedot
Sähköposti: info@syomishairiokeskus.fi
Puhelin: 040 411 5481
Postiosoite: Malminkaari 5, 00700 Helsinki
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Alisa Lasku ja OP Lasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Alisa Laskulla saat verkkokaupassa tehdylle ostokselle 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Halutessasi voin ottaa käyttöön tililuoton ja maksaa ostokset joustavasti osissa, alkaen 9,90 €/kk. Mikäli et käytä luottoa, maksutapa maksaa vain 2,90 euron laskutuslisän. Luoton myöntäjä on Alisa pankki oyj. Lisätietoa https://www.alisapankki.fi/henkiloasiakas/lasku
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Palautukset
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, mikäli ei ole kirjautunut sisään verkkokurssille. Silloin maksu hyvitetään asiakkaalle. Peruutuksesta on ilmoitettava sähköpostitse osoitteeseen koulutus(at)syomishairiokeskus.fi. Kirjauduttuaan sisään verkkokurssille, jolloin sisällön toimittaminen on alkanut, asiakas ei voi enää tehdä peruutusta.
Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.